Oost Gelre-Winterswijk

NEUWSBRIEF MAART 2020

Beste leden van onze Groei & Bloei afdeling!

In de Nieuwsbrief ontvangt u de uitnodiging voor de Jaarlijkse Ledenvergadering van de Groei & Bloei afdeling Oost Gelre-Winterswijk op dinsdag 17 maart 2020.

Tevens zijn de notulen van de Ledenvergadering van 5 maart 2019 bijgevoegd.

De vergadering begint om 19.30 uur en aansluitend volgt een lezing van Vera Greutink over Mooie Moestuin!

Informatie hierover kunt u verderop in deze Nieuwsbrief lezen.

Wij hopen u op 17 maart te mogen verwelkomen!

Agenda 2020

Dinsdag 17 maart:   Ledenvergadering.
                                  Aansluitend lezing door Vera Greutink, Mooie moestuin.

Zaterdag 18 april:   Vasteplanten ruilbeurs.

Zaterdag 2 mei:      Bezoek tuin van Martje van den Bosch.

INFORMATIE MOOIE MOESTUIN OP 17 MAART.

Het is inmiddels alweer maart en de tuinliefhebbers beginnen dus alweer plannen te maken voor het komende tuinseizoen.

Zowel voor de siertuin als de moestuin zijn er liefhebbers, maar ook de combinatie komt veel voor.

Dat het een het ander niet uitsluit komt Vera Greutinck op 17 maart bij Groei & Bloei afd. Oost Gelre-Winterswijk vertellen: “ Mooi en nuttig hoeft elkaar niet tegen te bijten. Op deze avond vertel ik hoe je een tuin kunt creeeren die leuk is om naar te kijken, maar waar je ook volop uit kunt oogsten. Het ontwerp van een eetbare tuin kan strak zijn met geometrische bedden of romantisch met een kronkelend pad. Ik laat de aanwezigen inspirerende voorbeelden zien en bespreek de meest decoratieve groentes en fruitsoorten. Ook leg ik uit hoe men de moestuin zo kan plannen dat hij er niet alleen in de zomer mooi uitziet en welke technieken je kunt toepassen om te voorkomen dat er na het oogsten gaten in je ontwerp vallen”.

Vera Greutinck is moestuinier, groenschrijver (o.a. voor De Tuin op Tafel, Groei & Bloei, Buitenleven en Tuinseizoen) en ontwerper van eetbare