Oost Gelre-Winterswijk
bekijk online

Beste leden van Groei & Bloei afd. Oost- Gelre- Winterswijk

Hoewel de temperatuur nog behoorlijk laag is op het moment dat ik dit schrijf, zie je toch buiten al dat de lente al in aantocht is.

Sneeuwklokjes, krokussen en dikke knoppen aan de verschillende heesters kondigen het komende voorjaar gelukkig weer aan.

En voor de tuinliefhebbers breken dan weer mooie tijden aan; onkruid wieden, stelen van uitgebloeide vaste planten afknippen, het gras weer mesten en maaien enz. enz.

Het bestuur van de afdeling heeft voor 2023 een jaarprogramma samengesteld.

De planning is nog niet helemaal rond, daarom staat er twee maal dat het onderwerp en de precieze datum later wordt gegeven.

We hebben ook regelmatig contact met andere afdelingen en geven u graag de activiteiten van o.a. de afd. Aalten door via deze Nieuwsbrief.

• 21 maart: Tuinieren gaat niet altijd over rozen. Lezing door Frans Nienhuis. Locatie: Borchuus, Kerkplein 3 Varsseveld. Aanvang: 19.30.
  • 1 April: Plantenruibeurs van 9.00 tot 10.30 uur op de parkeerplaats Blauwe Meer, de Kolk 3 Dinxperlo.
  • 18 april: Natuurinclusieve leefomgeving. Lezing door Nico Wissing. Locatie: De Hofnar, Polstraat 7 Aalten. Aanvang 19.30.

We hopen u op de Ledenvergadering van 22 maart te begroeten.

Fettie Bos,
 namens Het bestuur.

BLOEMSCHIKCURSUSSEN 2023

Hieronder staan de cursusdagen vermeld.
U kunt zich hiervoor opgeven bij Hettie Krajenbrink; 06-23423207

Het is ook mogelijk om in overleg een of meerdere lessen te volgen.

Bijgaand de datumsvoor het bloemschikken voor het jaar 2023.

Op de maandagavond in Activiteitencentrum de Zonnebrink Winterswijk.
 06-maart.                  02- oktober.
 03- april.                    06- november.
 08- mei.                     18- december.

Docent Hettie Krajenbrink.

Op de dinsdagavond bij Cultureel centrum Den Diek, Lichtenvoorde.
14- februari.                  26- september.
14- maart.                     31- oktober.
18- april.                       12- december.

Docent Hettie Krajenbrink.

Op de woensdagavond  bij Cultureel centrum Den Diek, Lichtenvoorde.
06- maart.                  16- oktober.
03- april.                     13- november.
01- mei.                      11- december.

Docent Ingrid te Velthuis.

VASTE PLANTEN RUILBEURS 2023

Zaterdag  15 april en 7 oktober Vaste planten ruilbeurs in Lichtenvoorde..

Voor we er erg in hebben is het al  zover: het is weer voorjaar of najaar en we maken de tuin weer zomerklaar of weer winterklaar  en komen tot de ontdekking dat we van sommige planten te veel hebben. Andere planten vinden we bij nader inzien toch niet zo mooi, en daar zou eigenlijk wel iets anders moeten komen. Of: “Deze kleurencombinatie kan echt niet, maar het is wel erg jammer van al die mooie planten …..”. Kortom, het is weer tijd voor de plantenruilbeurs!

Op zaterdag 15april en 7 oktober  wordt er  in Lichtenvoorde een plantenruilbeurs georganiseerd door Groei en Bloei afd. Oost Gelre - Winterswijk. Deze vindt morgens plaats bij Wijkgebouw De "Schoppe", Johan Vermeerstraat 50 in Lichtenvoorde.

Het idee achter deze activiteit is heel eenvoudig: elke tuinliefhebber heeft regelmatig planten over, buren, familie en kennissen hebben niet altijd belangstelling en weggooien vindt iedereen jammer. Daarom nodigen we u uit om naar onze vaste planten ruilbeurs te komen met uw overtollige planten; andere tuinliefhebbers kunt u er een enorm plezier mee doen en wellicht vindt u ook nog iets van uw gading tussen het aanbod van de andere aanwezigen.

Behalve vaste planten kunnen er ook zaden, heesters en dergelijke geruild worden.

Wanneer men niets te ruilen heeft is men ook van harte welkom, er is meestal aanbod genoeg.

Zaterdagmorgen staan we van 10.00 tot 11.00 uur in Lichtenvoorde,

De koffie staat klaar en is gratis.